Thursday 1 August 2013

dulu lain dan sekarang lain

assalamualaikum readers

camana pose?? ok?? 
mestilah okkn.. alhamdulilah..
syukur..

      well hari nie dah 2 Ogos 2013.. tinggal lagi beberapa hari untuk umat islam menyambut hari-hari yang di tunggu.. tau tak hari apa tuhh?? giler x tau.. kan??? hahaha.. HARI RAYA AIDILFITRI.. x lama lagi akan tiba bulan syawal.. bulan yang sangat meriah.. penuh dengan memori,warna dan keseronokkan..

        as for i am.. aku x into this raya thing.. for me raya tetap raya just the vibe wasn't there.. feel empty.. for most people EID day is the most happy and wonderful day to celebrate.. family around the countries gathered round in one place.. ur grandparent place.. see ur uncles, aunts, nephews, nieces, cousins etc.. should be wonderful, rite??? sape tak suke...
          tapi bagi aku ntahlah.. aku tak rasa benda-benda tuhh leh pleased hati aku.. bukannya aku tak suka raya.. it just aku x rasa nk involved diri aku dalam position ni.. lagipun aku x rasa raya-raya skunk sama macam aku kecik-kecik dulu.. the gap was too deep.. it feels different.. memori tuhh yang aku kenang dan rindu sangat..

           di saat my family was a happy family.. i have my mom,dad and my lil sis and brother.. lepas tuhh my aunts and uncles with their children semuanya balik kampung.. terasa meriah sangat.. kami main bunga api sama-sama.. the moments were precious.. but now???

           x sangka semua tuhh leh hilang.. suasana raya sudah berbeza.. semua orang sibuk.. erti balik kampung sudah xde dalam diri masing-masing.. yelah hidup pun dah senang.. selesa.. tapi perlu ke sampai lupa hendak menjenguk mak ayah di kampung?? do realise how much they misses u guys?? owh..memangla korang semua x nampak.. coz u guys teerlalu busy mencari harta and hidup dalam comfort zon korang sampai lupa parent korang..

           aku bukan nak biadap or apa.. just it hurt too see my grandparent who expecting their children and grandchildren to come back.. dahla bulan-bulan lain susah nak balik.. bila tiba hari raya pun susah.. ok tau ada yang kerja on first day tapikan raya sebulan.. janganlah x balik langsung.. 

        bagi aku, korang balik atau x sama saja.. non of my concerns.. selagi mak tok and tok ayah hidup.. jenguklah.. appreciate them while they live.. jangan one day nanti regret sudahlah.. sedih bila tengok segelintir ahli family yang x reti nak cheerish benda-benda dan orang-orang di sekeliling.. 

        jelly gak bila lihat my friends punya family celebration time raya.. there is a WOW FACTOR that make u feel envy.. dalam hati tuh leh terbit, " kan best kalau..." u know i mean.. skunk nak bersua muka pun susah...berborak apatah lagi... sebab tuhh aku kata raya dah x seronok.. tapi takpelah.. mana-mana je.. huhu.. just wait and see what will happen this year EID.. jeng jeng..



          

         

0 juta orang bersuka ria:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

suka blog ni? like aje~